It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not


24 November 2012

Down

Dah masuk hari ke 3
takde sales langsung

Kenapa?

Bukan first time macam ni
Dah banyak kali
Kalau orang lain mesti dah lama tutup kedai

Tapi aku bukan orang lain
aku bukan orang biasa
aku kan luar biasa

Everytime orang tanya
"camne business?"
Aku dengan muka selamba tapi yakin je jawab
"Alhamdullillah"
tapi dalam hati "terror lakonan kau"

Salah sendiri ke?
Tuhan sedang uji aku ke?
atau
Aku ni banyak dosa ke?

untuk sedapkan hati
aku selalu cakap dengan hati
"Mungkin belum masanya..."

Takde untung tak kisah sangat
sebab rezeki untuk anak2 dan keluarga
selalu ada

tapi yang lebih merisaukan akhir2 ni
aku selalu sakit
Selsema setiap hari
makan ubat, selsema berhenti tapi badan jadi lemah
susah tidur malam
susah bangun pagi

Setan ni memang suka bertenggek kat aku
atau mungkin...
akalku masih dikuasai oleh nafsu...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...