It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not


30 October 2012

Kuasa psikik

Hari ni buka kedai dekat nak pukul 6 petang
Hahaha...camno rezeki nak masuk
dah potang baru buka

Actually, aku nak buka awal pagi hari ni
agak2 paling lambat dalam kul 9am gitu
Lepas antar Imann pegi tadika
aku pegi ambik Hezleen kat bengkel
dia hantar kereta repair, semalam ada pakcik langgar

Pastu aku teringat nak beli Hotticket untuk Tasha
So kena pegi kedai dekat rumah yang paling dekat
Lepas bagi Tasha top up
tetiba aku kuasa psikik aku mengatakan
kalau aku buka awal2 pagipun takde pelanggan
Oleh sebab kuasa psikik (aka kuasa 'malas') aku
lebih kuat dari kuasa 'rajin' maka
terbungkamlah aku kat sofa menghadap tv hari ini

Selesai  masak ayam masak lemak cili api pukul 3 ptg
terus aku sms mak bagitahu aku akan ke sana antar lauk
Selalu mak akan kata
"takyah la..mak dah masak ni ha..banyak lauk ni"
Tapi hari tu mak dah masak nasi
tapi bila nak ke pasar kereta plak taknak start
So bila aku antar lauk tu memang kena la masanya

Alhamdulillah...dapatlah mak, abah merasa
anak sulung dia ni masak
Maklum jelah...aku ni kan 'rajin' dan 'pandai' masak
lagipun...aku ni duduk jauh nun di Seremban,
Mak, Abah pulak di Sweden..eh eh...Seremban juga
Bila dekat2 ni rupanya lagi maleh anak2 menjenguk mak abah

Sorry mak, abah
Bukan taknak datang selalu
Tapi mak tu..tiap kali kita datang asyik paksa kita makan
camni bila nak kurus...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...