It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not


27 July 2012

Genap 2 bulan

3 hari lepas genaplah 2 bulan kedai dibuka.
Macam2 keletah manusia aku jumpa
Yang baikhati, yang menyakitkan hatipun ramai
But I'm a positive person
Semua yang negatif, sumbang, menyakitkan hati 
aku tak ambil pot


Syukur Alhamdulillah
Dipertemukan aku dengan pelanggan2 baik2
Dahlah mereka datang kekadang 2,3 kali sehari
pastu mereka promo pula kedai aku pada kawan
dan sanak saudara
Bangga rasanya bila regular customers ni datang 
the next day dan pakai pula baju2 yang mereka beli sebelumnya
It shows that they appreciate what they've bought from my shop
Tuhan saja tahu macam mana bangganya aku
Bangga ok...bukan bongkak 


Beberapa hari awal awal Ramadhan sales kurang
bukan je kurang but kekadang takde sales langsung
So lepas berbuka aku mengadu padaNya
8.45pm aku terus ambil staf kat rumahnya
dan terus buka kedai
MasyaAllah besarnya kuasa Tuhan
Sampai saja kat kedai 
pekerja aku cakap
"Kak, apsal ramai sangat orang depan kedai kita tu"
Ya Allah! Cepat betul Kau perkenankan doaku
Malam itu rezeki mencurah-curah
Seperti doaku padaNya Maghrib itu 
agar dibukakan segala pintu rezekiku dari pelbagai arah


Alhamdulillah!


Kau memang maha pengasih, maha pengampun dan maha mengetahui...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...