It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not


20 February 2012

Harus jujur


An important person(yes, he's been in my mind and my heart) in my life beberapa reminded that aku mesti berlaku jujur.  Bukan setakat jujur padanya tapi katanya harus jujur pada diri sendiri.  Lama aku terdiam..sebab sudah lama aku tidak berlaku jujur terutama pada diri sendiri.  Ada banyak potensi diri dalam tubuh ini tapi aku ignore and biarkan pengaruh luar menguasai diri hingga aku bukan lagi diriku sebenar.

Ibu, ayah ingin aku jadi begini, adik-adikku ingin aku jadi begitu, customers dan clients ingin aku jadi begitu, anak-anak ingin aku jadi begitu dan begini...hingga akhirnya aku hilang identiti diri.  Aku lupa apa keinginanku sejak kecil..cita-citaku yang tidak tergapai lagi.

Kini, aku mengumpul kekuatan, fizikal, mental dan spiritual..mendaki bukit impian dan cita-cita kembali.

Destinasi ialah...kebahagiaan..bukan keizinan dari kamu, kamu dan kamu...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...